§ 1 Słownik
Przez użyte w Regulaminie słowa pisane dużą literą, bez względu czy zostały zapisane w liczbie mnogiej lub pojedynczej, rozumie się odpowiednio:
- Administrator – Ewa Rot-Buga prowadząca działalność gospodarczą pod firmą: Biznes Inspiracje Ewa Rot-Buga, adres: Aleja Stanów Zjednoczonych 72 lok. 318, 04-036 Warszawa, zarejestrowana w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 6631674604, REGON: 386335069,
- BLIK - usługa umożliwiająca dokonanie płatności a jednocześnie zewnętrzny pośrednik finansowy oferujący tę usługę tj. Polski Standard Płatności Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, adres: Czerniakowska 87A, 00-718 Warszawa, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego - Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000493783, REGON: 147055889, NIP: 5213664494, o kapitale zakładowym w kwocie 151.263.000,00 zł w całości wpłaconym;
- Formularz rejestracji – elektroniczny formularz umożliwiający Użytkownikowi utworzenie osobistego Konta, udostępniony przez Administratora w Serwisie;
- Formularz zamówienia – formularz elektroniczny umożliwiający Użytkownikowi złożenie Zamówienia w szczególności poprzez dodanie Usług do elektronicznego koszyka oraz określenie sposobu dostawy oraz płatności a także innych warunków Umowy;
- Kodeks cywilny lub c. – ustawa z dnia z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1360 z późn. zm.);
- Konsument – Użytkownik będący osobą fizyczną zawierający umowę niezwiązaną bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Konto – indywidualne i unikatowe konto Użytkownika utworzone dobrowolnie przez Użytkownika w Serwisie, na które składa się przydzielona Użytkownikowi nazwa (login) i hasło dostępu do konta. Przy pomocy Konta oraz poprzednio wprowadzonych danych (imię i nazwisko, adres do doręczeń, e-mail kontaktowy itd.) i składanych zamówień z wykorzystaniem Konta umożliwia dostęp do historii złożonych przez Użytkownika zamówień, jak również upraszcza składanie kolejnych zamówień w przyszłości;
- Newsletter – oferowana przez Administratora usługa za pośrednictwem Serwisu polegająca na wysyłaniu (dystrybucji) informacji do Użytkowników, którzy wyrazili na to uprzednio zgodę. Informacje te mogą dotyczyć: nowości i aktualnych promocji w Serwisie Usług; Produktów; Administratora czy Serwisu; i mogą być kierowane za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail lub SMS albo w innej formie wybranej i zaakceptowanej poprzednio w formularzu.
- Państwo trzecie – kraj leżący poza obszarem Unii Europejskiej;
- PayPal – usługa umożliwiająca dokonanie płatności a jednocześnie zewnętrzny pośrednik finansowy oferujący tę usługę tj. PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A z siedzibą pod adresem L-1150 w Luksemburgu i/lub Firma PayPal Inc. z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, w stanie Kalifornia;
- PayU – usługa umożliwiająca dokonanie płatności a jednocześnie zewnętrzny pośrednik finansowy oferujący tę usługę tj. PAYU S.A. z siedzibą w Poznaniu, adres: ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego - Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000274399, REGON: 300523444, NIP: 7792308495, o kapitale zakładowym w kwocie 7.789.000,00 zł w całości wpłaconym;
- Polityka prywatności – dokument określający szczegółowo zasady przetwarzania przez Administratora danych osobowych Użytkownika oraz stosowania tzw. plików cookies, stanowiący odrębny od niniejszego Regulaminu dokument;
- Produkt – towar, towar cyfrowy lub usługa cyfrowa oferowana przez Administratora w Serwisie;
- Przelewy24 – usługa umożliwiająca dokonanie płatności a jednocześnie zewnętrzny pośrednik finansowy oferujący tę usługę tj. PAYPRO S.A. z siedzibą w Poznaniu, adres: ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego - Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000347935, REGON: 301345068, NIP: 7792369887, o kapitale zakładowym w kwocie 5.476.300,00 zł w całości wpłaconym;
- Regulamin – niniejszy regulamin Serwisu;
- Serwis – Serwis zarządzany przez Administratora pod adresem: https://eduinspire.pl/;
- Umowa – umowa zawarta za pośrednictwem Serwisu pomiędzy Użytkownikiem a Administratorem, której przedmiotem jest dostarczenie Produktu oraz świadczenie przez Administratora innych usług;
- Ustawa o Prawach Konsumenta lub p.k. – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.);
- Użytkownik – osoba korzystająca z Usług oferowanych w Serwisie w tym:
- osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych;
- osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej;
- osoba małoletnia od 16 roku życia i/lub nieposiadająca pełnej zdolności do czynności prawnych, pod warunkiem uzyskania zgody przedstawiciela ustawowego.
§ 2 Warunki korzystania z Serwisu
- Do korzystania z Serwisu niezbędne jest:
- działające i sprawne telekomunikacyjne urządzenie (komputer, tablet, smartfon lub inne podobne urządzenie) z dostępem do sieci Internet;
- zainstalowana i zaktualizowana przeglądarka internetowa umożliwiająca przede wszystkim odtwarzanie materiałów audiowizualnych i pobieranie materiałów dydaktycznych
- aktywna poczta elektroniczna (e-mail) do której dostęp posiada Użytkownik;
- włączona obsługa Javascript i plików tekstowych cookies
- przepustowość łącza: zalecane minimum 512 kB/s
- posiadanie kamery internetowej nie jest konieczne; uczestnicy widzą prezentera/prezentację, natomiast nie udostępniają swojego wizerunku. Wyjątkiem są spotkania online warsztatowe i mentoringowe, w których uczestnictwo wymaga włączenia kamery i mikrofonu.
- aby polepszyć jakość odbioru, zalecane jest zamknięcie innych aplikacji
- Użytkownik przyjmuje do wiadomości i akceptuje minimalne warunki techniczne wskazane powyżej.
- Szczegółowe zasady przetwarzania przez Administratora danych osobowych Użytkownika, w tym przetwarzania plików cookies określa Polityka prywatności, stanowiąca odrębny od niniejszego Regulaminu dokument dostępny do wglądu w Serwisie.
- Użytkownik akceptując niniejszy Regulamin akceptuje także treść udostępnionej mu w Serwisie Polityki prywatności.
§ 3 Postanowienia ogólne
- Użytkownik zobowiązuje się do poszanowania postanowień niniejszego Regulaminu.
- Użytkownik zobowiązuje podczas przeglądania Serwisu i jego zawartości nie dostarczać usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym.
- Udostępnienie niniejszego Regulaminu następuje nieodpłatnie w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści regulaminu za pomocą Serwisu i systemu teleinformatycznego.
- W ramach oferty Administrator oferuje użytkownikowi możliwość odpłatnego korzystania z towaru cyfrowego lub usługi cyfrowej polegającej w szczególności na możliwości zakupu szkoleń w formie nagrań audiowizualnych i odtwarzania ich za pośrednictwem Serwisu.
§ 4 Konto
- Użytkownik ma prawo bezpłatnego korzystania z Serwisu (tj. usług świadczonych przez Administratora w Serwisie) za pomocą Konta lub bez niego, jednakże zawieranie Umów wymaga założenie i posiadanie Konta.
- Konto umożliwia Użytkownikowi składanie zamówień w Serwisie, dostęp do historii zamówień, historii płatności, wystawionych faktur, danych kontaktowych.
- Zarejestrowanie Konta w Serwisie polega na uzupełnieniu przez Użytkownika Formularza rejestracji o następujące dane:
- imię i nazwisko lub nazwę Użytkownika (wymagane);
- adres e-mail (wymagane);
- numer telefonu kontaktowego (opcjonalne);
- login (jeżeli jest inny niż adres e-mail) oraz hasło do Konta (wymagane).
- Po wypełnieniu Formularza rejestracji Konta, Użytkownik powinien zapoznać się z Regulaminem oraz Polityką prywatności, a następnie zaakceptować i potwierdzić zapoznanie się z ich postanowieniami.
- Po wypełnieniu formularza rejestracji i złożeniu oświadczenia, o którym mowa w ust. 4, Administrator przesyła na podany przez Użytkownika adres e-mail wiadomość potwierdzającą wprowadzenie danych wraz z linkiem aktywacyjnym. Aktywacja Konta możliwa jest jedynie za pośrednictwem przesłanego Użytkownikowi linku aktywacyjnego.
- Poprzez rejestrację Konta w Serwisie Użytkownik wyraża zgodę na automatyczne uzupełnienie Formularza zamówienia w kolejnych zamówieniach w oparciu o podane przez Użytkownika informacje i złożone oświadczenia.
- Użytkownik może usunąć założone Konto i żądać usunięcia jego danych osobowych.
- Użytkownikowi przysługuje prawo wniesienia reklamacji dotyczących Konta Użytkownika w formie elektronicznej na zasadach określonych w 11 Regulaminu.
§ 5 Warunki sprzedaży i korzystania z Produktu
- Złożenie zamówienia wymaga Konta w Serwisie.
- Złożenie zamówienia przez Użytkownika w Serwisie następuje za pomocą udostępnionego przez Administratora Formularza zamówień.
- Cena Produktu podana jest w złotych polskich, która obejmuje podatki oraz inne należności publicznoprawne (cena brutto). Cena Produktu nie zawiera ceny dostawy.
- Ostateczna cena Zamówienia obejmująca cenę Produktu/ów zostanie powiększona o koszty dostawy przedstawione w podsumowaniu zamówienia dostępnym przed jego opłaceniem.
- W przypadku, w którym Produkt stanowi towar i być koszt jego dostawy na moment jego złożenia nie jest możliwy do ustalenia (np. wysyłka za granicę lub do Państwa trzeciego), Użytkownik zostanie niezwłocznie poinformowany o takich kosztach w trakcie wypełniania Formularza zamówienia lub po złożeniu zamówienia. W przypadku, w którym Użytkownik nie zaakceptuje kosztów dostawy, kwota wpłacona na poczet zamówienia zostanie zwrócona a zamówienie zostanie anulowane.
- Użytkownik przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że w przypadku, w którym Administrator wyrazi zgodę na realizację zamówienia poprzez dostawę produktu stanowiącego towar na terytorium Państwa trzeciego cena Zamówienia nie uwzględnia podatków oraz innych opłat lub należności publicznoprawnych (np. opłaty celne). Państwo trzecie, na terenie którego ma nastąpić dostawa Produktu, może żądać uiszczenia takich opłat a Użytkownik przyjmuje to do wiadomości i zobowiązuje się je pokryć.
- W Formularzu zamówienia Użytkownik zobowiązuje się wskazać następujące informacje:
- rodzaj i liczbę zamówionych Produktów (dodane automatycznie po wyborze Produktu);
- imię i nazwisko lub nazwę Użytkownika;
- sposób i adres dostawy (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj);
- adres e-mail;
- nr telefonu kontaktowego (konieczny dla kontaktu z kurierem lub innym dostawcą przesyłki);
- informacje dodatkowe umieszczone w zakładce Uwagi (dotyczące na przykład rozmiaru, sposobu personalizacji Produktu lub inne informacje);
- wybraną formę płatności.
- Użytkownik niebędący Konsumentem w przypadku chęci otrzymania faktury VAT oprócz danych wymienionych w ust. 7. zobowiązany jest podać następujące dane:
- pełna nazwa (firma) prowadzonej działalności;
- Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP);
- dane adresowe.
- Administrator wystawi i prześle pod adres e-mail Użytkownika niebędącego Konsumentem fakturę VAT w formie elektronicznej, na co Użytkownik wyraża zgodę.
- Dane o których mowa w ust. 7 będą uzupełniane automatycznie w trakcie wypełniania Formularza zamówienia, chyba że Użytkownik zmieni te dane lub wskaże inne.
- Użytkownik w celu złożenia Zamówienia zobowiązany jest do:
- wyboru Produktów;
- akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu;
- wypełnienie Formularza zamówienia;
- opłacenia Zamówienia w sposób wybrany w Formularzu zamówienia.
- Po opłaceniu Zamówienia Administrator niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji nie wcześniej niż w momencie zaksięgowania płatności.
- Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia Administrator przesyła w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany przez Użytkownika w Formularzu zamówienia.
- Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia zawiera co najmniej następujące informacje:
- informacje podane przez Użytkownika, o których mowa w ust. 7 i 8 powyżej;
- przewidywany czas dostawy Zamówienia;
- potwierdzenie otrzymanie od Użytkownika zgody na dostarczenie treści cyfrowych przed upływem terminu odstąpienia od Umowy;
- dane kontaktowe Administratora.
- Złożenie zamówienia oraz potwierdzenie jego przyjęcia przez Administratora oznacza zawarcie Umowy pomiędzy Użytkownikiem a Administratorem.
§ 6 Zasady składania zamówienia oraz płatności za złożone Zamówienia
- Złożenie Zamówienia w Serwisie polega na uzupełnieniu przez Użytkownika Formularza zamówienia o następujące dane:
- imię i nazwisko lub nazwę Użytkownika (wymagane);
- adres e-mail (wymagane);
- numer telefonu kontaktowego (wymagane do kontaktu z dostawcą np. kurierem w przypadku dostawy towaru);
- adres dostawy (wymagane jeżeli dotyczy towaru);
- dane do faktury (opcjonalnie, jeżeli dotyczy).
- Po uzupełnieniu danych w ramach Formularza zamówienia Użytkownik przystępuje do wyboru formy płatności i może je opłacić korzystając z następujących sposobów:
- przelewem na rachunek bankowy Administratora udostępniony w Serwisie;
- za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności zarządzanego przez PayU, PayPal, Przelewy24 lub BLIK.
- W przypadku wyboru płatności, o której mowa w ust. 2 pkt 1) Regulaminu (przelew bankowy) Użytkownik zobowiązany jest do wykonania przelewu w terminie dni od dnia złożenia zamówienia. Przelew powinien być dokonany na numer rachunku bankowego Administratora podany w trakcie procesu zamówienia. W przypadku braku wykonania przelewu w ww. terminie, zamówienie może być uznane przez Administratora za niedokonane a transakcja za anulowaną, na co Użytkownik wyraża zgodę i przyjmuje to do wiadomości.
- W przypadku wyboru płatności, o której mowa w ust. 2 pkt 2) Regulaminu (płatność przez PayU, PayPal, Przelewy24 lub BLIK) płatność odbywa się na zasadach i zgodnie z wewnętrznymi regulacjami serwisu PayU, PayPal, Przelewy24 lub BLIK, z którymi Użytkownik zobowiązany jest się zapoznać przed dokonaniem płatności.
- Użytkownik przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że w przypadku wyboru płatności za dzień dokonania płatności przyjmuje się dzień zaksięgowania przelewu na rachunku bankowym Administratora.
§ 7 Zasady korzystania i dostępu do Produktu
- W przypadku nabycia Produktu stanowiącego usługę cyfrowa w postaci dostępu do szkoleń w formie nagrań audiowizualnych i odtwarzania ich za pośrednictwem Serwisu Administrator udziela Użytkownikowi dostępu do zakupionego Produktu niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności.
- Produkt udostępniany jest za pośrednictwem Serwis po zalogowaniu się Użytkownika na Konto. Dostęp do Produktu jest nieograniczony w czasie, chyba że wykupiony pakiet stanowi inaczej.
- Czas zaksięgowania płatności uzależniony jest od wybranego sposobu płatności. W przypadku systemu płatności zarządzanego przez PayU, PayPal, Przelewy24 lub BLIK księgowanie powinno nastąpić od razu. W przypadku płatności przelewem na rachunek bankowy Administratora czas księgowania może wynosić nawet 7 (siedem). W przypadku płatności gotówką za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
- W przypadku Produktu będącego towarem Administrator wskazuje przewidywany czas jego dostarczenia, przy czym nie pozostaje on wiążący. Produkt stanowiący usługę cyfrową jest dostarczany natychmiast po zaksięgowaniu płatności (maksymalnie w ciągu 24 h), chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano inny termin. W przypadku Produktów fizycznych, termin jego dostarczenia to maksymalnie 7 dni.
- Użytkownik jest zobowiązany do poniesienia wszystkich kosztów dostawy Produktu, chyba, że Umowa lub odrębne ustalenia Stron stanowią inaczej.
- Dostawa Produktu będącego towarem odbywa się za pośrednictwem operatorów wskazanych każdorazowo w procesie realizacji zamówienia. Wybór operatora należy do Użytkownika spośród zaproponowanych mu dostawców.
- Dokładne koszty dostawy Produktu będącego towarem oraz termin dostawy (w tym dla przesyłek zagranicznych) jest każdorazowo określony w trakcie składania zamówienia lub/i w innym miejscu ogólnodostępnym w Serwisie zawierającym informacje o dostawach i płatnościach.
- Termin dostawy Produktu będącego towarem liczony jest od dnia uznania płatności na rachunku bankowym Administratora.
§ 8 Postanowienia dotyczące Konsumentów – prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży
- Konsument, który zawarł Umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w ust. 8 (różnica między najtańszymi kosztami dostawy a wybraną przez Użytkownika formą dostawy).
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem (14 dni). Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone w formie:
- pisemnej pod adres: Biznes Inspiracje Ewa Rot-Buga, Aleja Stanów Zjednoczonych 72 lok. 318, 04-036 Warszawa;
- elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adres e-mail: kontakt@eduinspire.pl
- Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest w Załączniku nr 1 do niniejszego Regulaminu. Wybór formularza lub sposobu odstąpienia jest dobrowolny o ile zawiera on wszelkie informacje umożliwiające uznanie oświadczenia za odstąpienie od umowy.
- Bieg terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się:
- dla Umowy, w ramach której Produkt będący towarem dostarczany jest za pośrednictwem operatora pocztowego - z chwilą odbioru Produktu przez Użytkownika, chyba że:
- Konsument obejmuje wiele Produktów będących towarami, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – wtedy termin na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy rozpoczyna się od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo
- dostawa Produktu polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – wtedy termin na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy rozpoczyna się od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
- dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
- Administrator ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu, z zastrzeżeniem ust. 7 i 8 poniżej.
- Administrator dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Administratora z dodatkowymi kosztami. W przypadku Produktu będącego Towarem, jeżeli Administrator nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Serwisie, Administrator nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi różnicy pomiędzy poniesionymi przez Użytkownika kosztami a najtańszą opcją dostawy.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty związane ze zwrotem Produktu.
- W przypadku produktu stanowiącego usługę cyfrową, Kupujący wyraża zgodę na dostarczenie treści cyfrowych przed upływem terminu odstąpienia od umowy zawartej na odległość (w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy).
- Postanowienia dotyczące Konsumenta zawarte w niniejszym paragrafie stosuje się także do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Wzór formularza odstąpienia od umowy stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
§ 9 Postanowienia dotyczące Konsumentów – Pozasądowe sposoby rozwiązania sporów
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Użytkownika będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem:
https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
- Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 332 (lub końcówka 333 albo 800), email: adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy Konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/);
- wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Administratora); oraz
- pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlaKonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej (infolinia konsumencka 801 440 220/22 290 89 16, która dostępna jest w dni powszednie w godzinach od 8.00 do 18.00).
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy Konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla Konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.phpp).
§ 10 Newsletter
- Użytkownik ma możliwość bezpłatnego korzystania z usługi Newslettera dystrybuowanego przez Administratora.
- Skorzystanie z usługi Newsletter możliwe jest poprzez podanie w zakładce Newsletter adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera i złożenia oświadczenia woli o chęci skorzystania z tej usługi.
- Użytkownik ma prawo rezygnacji z usługi Newsletter w każdym czasie bez podania przyczyny poprzez wysłanie stosownego żądania do Administratora, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej wskazanej w serwisie bądź też poprzez oznaczenie opcji rezygnacji z Newslettera, jeżeli takowa jest aktualnie dostępna w Serwisie.
- Użytkownikowi przysługuje prawo wniesienia reklamacji dotyczącej Newslettera w formie elektronicznej.
§ 11 Reklamacja
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Administratora względem Użytkownika, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) oraz z tytułu gwarancji (o ile gwarancja została udzielona) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym (w tym art. 556-576 Kodeksu Cywilnego).
- Użytkownik może złożyć reklamację w formie:
- pisemnej pod adres: Biznes Inspiracje Ewa Rot-Buga, Aleja Stanów Zjednoczonych 72 lok. 318, 04-036 Warszawa;
- elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adres: kontakt@eduinspire.pl
- Opis reklamacji powinien zawierać:
- wskazanie informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady;
- żądanie sposobu rozwiązania reklamacji, w tym np. doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz
- dane kontaktowe składającego reklamację, w szczególności imienia i nazwiska lub nazwy Użytkownika, numer zamówienia. Wskazanie wymienionych w zdaniu poprzedzającym informacji ułatwi i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Administratora. Administrator zastrzega, że wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
- Administrator ustosunkuje się do reklamacji Użytkownika niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
§ 12 Odpowiedzialność za zgodność świadczenia z Umową
- Administrator wyłącza swoją odpowiedzialność wobec Użytkowników niebędących Konsumentami z tytułu niezgodności rzeczy sprzedanej z umową (rękojmia).
- Administrator ponowi względem Konsumenta za zgodność świadczenia z Umową na zasadach określonych w Ustawie o Prawach Konsumenta, a w szczególności w art. 43a – art. 43q u.p.k.
- Niezgodność Produktu z Umową następuje w zależności od tego, czy Produkt stanowi towar, towar cyfrowy lub usługę cyfrową gdy pomiędzy Umową a Produktem występują następujące rozbieżności:
- jego opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
- jego przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy i który przedsiębiorca zaakceptował;
- nie nadaje się do:
- celów, do których zazwyczaj używa się Produktu tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
- szczególnego celu potrzebnemu Konsumentowi, o którym poinformował Administratora najpóźniej przy zawarciu Umowy a Administrator zaakceptował ten cel;
- Produkt nie ma właściwości które powinien mieć ze względu na cel oznaczony w Umowie, Regulaminie lub odrębnych ustaleniach Stron albo wynikający z okoliczności lub jego przeznaczenia, chyba, że Konsument nie zapoznał się lub nie zastosował do etykiety umieszczonej na Produkcie jeżeli ją umieszczono;
- Produkt będący towarem cyfrowym lub usługą cyfrową posiada wady techniczne uniemożliwiające swobodne korzystanie z Produktu.
- Postanowienia dotyczące Konsumenta zawarte w niniejszym paragrafie stosuje się także do osoby fizycznej zawierającej Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§ 13 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane za pośrednictwem Serwisu zawierane są w języku polskim.
- Administrator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
- W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi w postaci korzystania z Konta) zmieniony Regulamin wiąże Użytkownika, jeżeli Użytkownik został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia zostały (art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego). W wypadku, gdy zmiana Regulaminu skutkowałaby wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Użytkownika będącego Konsumentem, Użytkownik ma prawo odstąpienia od umowy.
- W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Użytkowników będących Konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy sprzedaży.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 października 2023
Załączniki: